vrijdag 9 augustus 2013

Plastik bootjes, te weinig water in de bief en heel heel veel veel vuil en een nacht die je alleen in films ziet!!!


De ochtend begon grijzig en lichte motregen, volgens onze kapitein van de Hollandse boot die met ons de sluizen deed een ideaal vaarweertje, die Hollanders toch. Door de vele huurbootjes, het krioelt er hier van moesten we onze Hollandse compagnon in een van de sluizen verlaten daar met drie boten het onmogelijk was te versassen. Dit gedeelte van het kanaal lag vol met afgerukte bomen, takken en ander vuiligheid die onze toch alleen maar belemmerde. Op de koop toe begon de t° aan de bakboordmotor te stijgen, na controle zag ik dat er een van de koelslangen lichtjes gescheurd was en dat daar het koelwater uitliep. Na dit heuvel vlug al varend hersteld te hebben met wondertape varen we richting Tonnerre waar ik de herstelling goed zal uitvoeren. Na de laatste sluis zien we de plezierhaven liggen en proberen we aan te leggen aan de kant waar er walstroom is. Dit lukt echter niet en we moeten ons aan de overzijde leggen. Eenmaal aangelegd gaat ons opperhoofd naar het toilet en daarop volgde een paniekreactie, ze stond onderaan de trap in een plas water, de avond was aan het vallen en met dweilen en een klein pompje probeerde we het water weg te krijgen maar hoe meer water we wegdweilde en pompte hoe meer kwam er precies bij. Daar gans het achtersteven onder water stond kon ik niet zien van waar het water kwam. En wat nu? Het was al eenentwintig uur en de plas aan de trap was er nog steeds, heb de bilgepomp van het middencompartiment (waar de motors liggen) gedemonteerd er was toch geen water in dat compartiment en er twee waterslangen op gemonteerd, de bilgepomp heeft van eenentwintig uur tot twee uur in de nacht gedraaid op de batterijen maar deze lieten het ook weten. Het water was toen toch al redelijk gezakt maar niet voldoende. Afspraak was ieder op beurt ging om het uur de situatie opvolgen en indien nodig de motoren doen draaien om zo terug stroom te hebben voor de pomp en ja om vier in de morgen hebben we de motors van de Madeleine moeten laten draaien om de pomp zijn werk te laten doen, by the way het heeft van acht uur in de avond tot vijf in de morgen geonweerd ik zeg u maar dat. Na al een slechte vaardag en een slechte avond, nacht en ochtend waar we geen woorden voor hebben zijn we beide gebroken letterlijk en figuurlijk. Vervolg zie dag 32.

 Water, water en nog eens water.

S'nachts pompen.

S'nachts pompen.


S'nachts pompen.

S'nachts pompen.

Ochtend pompen.

 Koelslang herstelling stuk plastic buis met kraan!

 Idem onderkant!


 Ter herinnering!


Takken en vuil.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten